
Stedsmerkevare
Vi er Lofoten
Folkan, fesken og naturen – det er Lofoten.
Gjennom stedsmerkevare-prosjektet «Jakten på Lofoten» har vi reist gjennom hele vårt øyrike for å snakke med folkan som bor her. Vi har forsøkt å forstå, vi har møtt blikk og lyttet. Vi har varmt blitt ønsket velkommen i barnehagene, hvor entusiastiske barn har tegnet og forklart hvordan de ønsker at Lofoten skal være. Vi har snakket med, og blitt utfordret av kunnskapsrik ungdom på regionens mange skoler. Vi har hatt gode samtaler med næringslivsledere, dugnadsfolk, kommuneansatte, politikere, eldre, tilflyttere, bofaste og innvandrere.
I dette magasinet ønsker vi raust å dele vår reise med deg. Her får du innblikk i Lofotens kvaliteter, muligheter og utfordringer – gitt til deg direkte fra Lofotværingene. Magasinet er ferdig trykket, men det er nå det hele begynner, og derfor er vi svært glade for at prosjektet lever videre gjennom vekststrategien «Lofoten 2030 – De grønne øyene».



